Čtyři záludnosti provozování e-shopu aneb Co vás čeká v nelehké roli eshopáře

Chcete si otevřít svůj vlastní internetový obchod a být svými vlastními pány? Když všechno řádně funguje, může jít o zajímavý výdělek a práci, která je zábavná. Na druhou stranu se připravte, že se s provozováním vlastního e-shopu pojí řada problémů a strastí.

Dostatečný sklad

Pokud se rozhodnete prodávat vlastní produkty a seženete si dodavatele, je potřeba promyslet skladovací prostory. Budou dostatečně velké pro všechno, co chcete prodávat? Nezapomeňte, že skladem musíte mít vždy alespoň pár kusů od každého produktu. V situaci, kdy nechcete řešit sklad, se nabízí řešení ve formě dropshippingu. Dropshipping znamená, že zboží za vás odesílá obvykle přímo výrobce. Vy se pak věnujete především marketingu.

Neustálé investice do marketingu

Romantická představa o e-shopu, kde lidé nakupují bez propagace, je dnes naprosto nereálná. Vzhledem k velké konkurenci je potřeba zainvestovat do správné marketingové strategie. Pro zachování růstu a nových objednávek musíte oslovit další lidí pomocí vhodně nastavených kampaní – přes placené články a odkazy pro zlepšení vaší viditelnosti ve vyhledávačích (SEO), placenou proklikovou reklamu (PPC) nebo prezentaci na sociálních sítích. A to může být nejenom drahé, ale i vyčerpávající.

Správně nastavené ceny produktů

Velkým úskalím je nastavení ceny, která musí být konkurenceschopná, ale zároveň s dostatečnou marží pro pokrytí nákladů za propagaci a ještě nějaký ten zisk. Čím originálnější produkt, tím více je možné pohrávat si s cenou. Naopak u věcí, které prodává skoro každý, máte omezené možnosti. Tehdy se hodí výhoda v podobě dobrého marketingu, rychlého odesílání či spolehlivého zákaznického servisu. Vědě o stanovení ceny se říká cenotvorba a není to nic jednoduchého, věřte…

Reklamace a vrácené zásilky

Stává se, že lidé zásilku reklamují, takže se často musíte potýkat se stížnosti nebo snad špatnými recenzemi. Problémem bývají i vrácené nevyzvednuté zásilky, u kterých akorát zbytečně zaplatíte poštovné. Ovšem na druhou stranu řada lidí nakupuje výhradně na dobírku, takže odebrání této možnosti by mohlo mnoho zákazníků odradit.

Ještě jsme vás neodradili? Zkuste se podívat na stránky www.eshopar.cz, kde najdete moře užitečných informací pro začínající i pokročilejší provozovatele eshopů…

Napsat komentář