Pravděpodobně nám dáte za pravdu, že automobil je poměrně drahý koníček. Pravidelný servis, jako je výměna motorového oleje, brzd a dalších komponentů, palivo není také nejlevnější, navíc vás čekají technické kontroly a emise. A k tomu všemu se ještě přidá nutnost pořídit si zimní a letní pneumatiky. Spousta majitelů motorových vozidel se snaží ušetřit, a tak kupují jakýsi kompromis, kterým jsou celoroční pneumatiky. Já jsem se jim však vyhýbal obloukem, přičemž důvodů je hned několik.
Celoroční pneumatiky jsou alternativou mezi zimními a letními sadami, nicméně takové obutí má hned několik negativ, která mě odradila.
Celoročním pneumatikám jsem řekl: „Ne!“
Celoroční gumy při náročných testovacích disciplínách často selhávají. Brzdné vlastnosti na suché vozovce nejsou tak skvělé jako u letních variant, ostatně stejné pravidlo platí i v porovnání se zimními pneumatikami na sněhu. Jestliže tedy jezdíte opravdu často, ani já vám nedoporučuji celoroční obutí, protože bezpečnost je na prvním místě, a na ní by se rozhodně nemělo šetřit. Já jsem tedy vybral přímo zimní pneumatiky.
Continental WinterContact TS 860
U zimních sad jsem se rozhodoval mezi dvěma modely. Prvními jsou gumy Continental WinterContact TS 860 nabízející perfektní brzdné vlastnosti za jakéhokoliv zimního počasí. Výrobce oproti předchůdcům dokázal zkrátit brzdnou dráhu na namrzlých a zledovatělých silnicích. Zimní pneu si perfektně vedly také v zatáčkách na zasněžené vozovce.
Matador MP 54 Sibir Snow
Jako druhé mě nadchly pneumatiky na zimu Matador MP 54 Sibir Snow, u nichž komise vychvalovala dobrý záběr na sněhu a brzdné vlastnosti v zimních podmínkách i na mokré vozovce. Jsou vyrobeny z takové směsi, která snižuje opotřebení a zajišťuje vyšší komfort jízdy.
I tak jsem se nakonec rozhodl pro první zmíněné obutí, tedy Continental WinterContact TS 860. Objednal jsem si je přes BestDrive a musím říct, že jsem nadmíru spokojený.