Bojujte proti depresím osvědčenými ranními rituály, někdy stačí i ustlat si peřiny

Foto: Pixabay

Nastavení tónu pro nadcházející den může znamenat rozdíl mezi dnem úspěšným a neúspěšným. Nejlepším způsobem jak se naladit, je zavést si ranní rituály. Hodí se zvláště v dnešní složité době, kdy na nás doléhá tíseň ze všech stran.

Rituál je něco jiného než rutina. Rutinní činnost provádíte proto, abyste něčeho dosáhli, ale rituál má svůj speciální význam.

Postoj, který zaujmete k dokončení určitých činností, je to, co je odlišuje od toho, zda se jedná o rutinu nebo o účelný rituál. Rituál nemusí být nutně duchovní, musí mít hlavně smysl pro vás samé.

Psycholog Roy F. Baumeister ve své knize Síla vůle: Znovuobjevení největší lidské síly (Willpower: Rediscovering the Greatest Human Strength) uvádí, že naše vůle je zdaleka nejsilnější právě ráno. Existuje také ranní probouzecí reakce kortizolu, která zhruba 20-30 minut po vstávání vysílá do celého těla příval tohoto stresového hormonu, který nám dodává energii potřebnou k tomu, abychom se hned zpočátku pustili do řešení důležitých úkolů.

Jak si vytvořit vlastní ranní rituály?

  • Určete si činnost, která bude sloužit svému účelu a bude pro vás smysluplná.
  • Určete si, kolik času vám bude trvat, než svůj rituál dokončíte. Během tohoto časového úseku se nevěnujte ničemu jinému.
  • Vyzkoušejte si to a uvidíte, jak se budete cítit. Možná budete muset změnit činnost nebo čas, ale jakmile najdete „to pravé“, získáte rituál na dlouhou dobu.
  • Důslednost. Pokud je účel rituálu dostatečně silný, nebudete mít problém se k němu zavázat.

Jakmile si uvědomíte, že bez těchto drobností prostě nemůžete pokračovat ve svém dni, budete vědět, že jste si úspěšně vytvořili ranní rituál, který pro vás bude velmi cenný.

Příklady ranních rituálů

  • Roztáhněte závěsy a otevřete okna. Je to velmi jednoduchý a snadný úkol, ale přitom je velmi účinný. Nechat dovnitř pronikat sluneční světlo a čerstvý vzduch může mít silný pozitivní vliv na vaši náladu a chování.
  • Vyčistěte si zuby a jazyk. Odplavíte tak všechny toxiny, které vaše tělo uvolnilo během spánku.
  • Napijte se. Někdo si uvaří zázvorový čaj s citronem, jiný si dá sklenici vody s jablečným octem, aby si pročistil střeva. Probuďte svůj mozek tím, že hned jak vstanete z postele, vypijete velkou sklenici vody. Vaše hlava i tělo se budou cítit mnohem lépe.
  • Meditujte, dýchejte, protahujte se. Dělejte jen jednu z těchto činností nebo všechny, záleží jen na vás. Udělejte si čas na naplánování dne, buďte sami se sebou a buďte vděční za to, že žijete. Neberte svůj život jako samozřejmost a hned si všimnete rozdílu ve vašem přístupu k všedním denním činnostem.
  • Ustelte si postel. Uděláte něco velmi jednoduchého a váš mozek se přitom podvědomě připraví na řešení větších výzev, které vás během dne čekají. Pokud váš den nakonec nebude tak skvělý, alespoň vás večer potěší čistá a uklizená postel.
  • Učešte si vlasy a umyjte si obličej. I když třeba pracujete z domova, věnování tohoto času navíc sobě samé vysílá vašemu mozku pozitivní zprávu: „MÁM SE RÁD“.

Zdroj: https://www.insider.com/morning-routine

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek
Tvorba webových stránek: Webklient